Snelevacature Amsterdam

Betaine bevordert de prestaties van de atleten

Betaine, de familie van de B-vitaminen kan verminderen homocysteïne niveaus en de atleten op hun tenen. De vasculaire beschermende effect is bekend en onbetwist. Het effect van betaïne op de prestaties is niet onderzocht maar toch.

Een kijkje in de Vitamine B onthult het complex is er een kloof tussen de vitaminen B3 (Niacine) en B5 (Pantotheenzuur). Op dit punt, een stof genaamd choline, Vitamine B4 gebruikt te worden. Zijn belang voor het organisme tot op vandaag staat buiten kijf, echter, choline is niet noodzakelijk, dat is, als een micro-nutriënten die het lichaam niet kan synthetiseren zelf. Dus, het heeft beroofd zijn van de Status van de Vitamine. In meer recente tijden, het is weer aangenomen dat het feit dat choline moet ook worden opgenomen via de voeding, het lichaam voldoende van zijn eigen productie. In de Oxidatie van choline is een stof waarvan de gezondheid zet-bevorderen effect, meer en meer in de focus van het onderzoek. Het is betaïne.

De betaine kan niet ontkennen zijn verwantschap tot de B-vitaminen, is aan hem toegeschreven, echter, evenals de vitaminen B6, foliumzuur (B9) en Vitamine B12 heeft de mogelijkheid voor het verlagen van het homocysteïne-niveau. Een verhoogde concentratie van het aminozuur homocysteïne in het bloed wordt geassocieerd met het ontstaan van dementie. Bovendien, de schade kan worden toegebracht aan de bloedvaten geassocieerd met complicaties in hart-en vaatziekten.

Naast het verwijderen van homocysteïne is nu ook de prestatieverbeterende eigenschappen van Betaïne werden ontdekt. Aan de Universiteit van Connecticut, USA, werd gevonden in een studie die betaïne heeft een vergelijkbaar effect als creatine, die wordt aangemaakt in het lichaam, de stof die in veel voedingsmiddelen en als een voedingssupplement en energieleverancier voor de spieren al voor een lange tijd in de Sport.

Studie met jonge, actieve recreatieve sporters

herz kreislauf BetainDe focus van de Amerikaanse studie, 16 jongeren, zeven vrouwen en negen mannen stonden in de College-leeftijd tussen de 18 en 22 jaar.1, Alle deelnemers waren actief in de recreatieve sport en bracht daarom een zekere mate van geschiktheid reeds in het onderzoek.

In eerste instantie, alle proefpersonen werden onderworpen aan een performance test. Dit moet worden aangestuurd op een Ergometer, twee en een halve minuut, zonder enige weerstand, voor het vastleggen van een gemiddelde prestatie. Daarnaast is er een sprint fase werd ingevuld door 12 seconden met een weerstand gelijk aan 5,5 procent van hun respectieve lichaamsgewicht, de informatie op de maximale belasting geleverd. Nu, alle deelnemers ontvangen twee keer per dag een sport drankje toegediend. Hoewel het was een helft, maar slechts een in de handel verkrijgbaar koolhydraat-elektrolyten drinken, werden met de vloeistof voor de tweede acht-koppige groep in elke Portie van 2,5 gram mie in een zuiverheid van 99 procent.

Na zeven dagen, een performance test staan weer op het programma. Vervolgens, over drie weken was voor het doel van uitspoeling, geen extra supplementen in te nemen dan voor een week verder, de sportdrank, Placebo en betaïne groep werden teruggedraaid. Aan het eind van het onderzoek een meting van de prestatie werd gehouden nogmaals.

Een week betaïne suppletie leidde tot een toename in de prestaties van 5,5 procent

Het uiteindelijke resultaat van de studie, uit Connecticut, is dat in de betaine groep na een week is de medium-efficiëntie, evenals de anaërobe drempel, dat wil zeggen de maximale belasting grens waarbij het effect van de training wordt bijgehouden, zonder dat deze zelf-absorptie verschijnselen, met een gemiddelde van 5,5 procent in vergelijking met de output-waarden verhoogd kon worden.

De deelnemers die nam betaine, waren in staat om het verbeteren van hun gemiddelde piek prestaties van 6.4 procent, 3,4 procent hogere waarde dan in de Placebo-groep. Het maximale vermogen steeg met 5,7 procent, die kwam uit op 3,8% beter dan de deelnemers die nam geen betaïne. De gemiddelde efficiëntie steeg met 5,4 procent gemiddeld, en 4,4 procent in de piek en vergeleken met de gegevens die bij het begin van de Studie. Ook hier is de Placebo werden de deelnemers 3.3 of 3.5 procent.

Tot slot, de wetenschappers wijzen erop dat het vermoeden is, betaïne interactieve, zodat de prestaties verbeteren, want het verhoogt intramusculaire creatine reserves, die het versnellen van de groei van de spieren, of spiercellen van stress-gerelateerde schade te beschermen.

Bron:

Geef een reactie

Scroll To Top