Snelevacature Amsterdam

Bietensap helpt bij herstel na het trainen van de spieren

Rode biet is een tiende van de trend groenten van het afgelopen jaar. Vooral de koks in de Bio-Restaurants met een Michelin-ster bekroonde chef-koks gebruiken meer en meer van deze smakelijke groente in salades en als garnering. Nu, het kon blijven bewegen in de sportschool en in de Sport. Omdat een studie heeft gevonden: Met bietensap verdwijning van micro-letsel aan de spieren sneller!

Traditioneel, rode Biet is een wintergroente, die het lichaam in het koude Seizoen met essentiële voedingsstoffen. Het sap van de wortelstok is dronken ook graag een bijdrage leveren aan de regulatie van de bloeddruk. In feite, het bevat een hoog aandeel van nitraat. Nitraat werd lange tijd beschouwd als twijfelachtig, omdat het kan converteren naar nitriet en kankerverwekkende nitrosamine.

Echter, deze potentiële transformatie is gedocumenteerd tot nu toe alleen in een reageerbuis. Ook zijn er mensen met een uitzonderlijk hoge nitraat-inname, inclusief vegetariërs tellen, geen bewijs van een verhoogd risico van kanker – integendeel. Recente studies tonen ook aan dat het nitraat in het organisme stikstofmonoxide wordt gevormd, waardoor de bloedvaten soepel en uitgebreid. Dus het bloed komt bloeddrukverlagende effect.

In een recente studie van een internationaal Team van wetenschappers heeft het nu ook ontdekt, die door de manier, oorspronkelijk uit het Middellandse zeegebied de stam einde van de groente-geïnduceerde opleiding kan bevorderen spier pijn te verlichten, evenals het herstel van de spieren. Betrokken waren de onderzoekers van de Northumbria University in Newcastle, Verenigd Koninkrijk, Universiteit van Maastricht, de Universiteit van Ulster, Noord-Ierland, en de North-West University, Potchefstroom, Zuid-Afrika.

Dus het effect van de rode Biet is getest-sap

Rote Beete und Regeneration nach SportEen totaal van 20 mannelijke atleten van de Universiteit teams namen deel aan de studie. Aan het begin van een zeer geavanceerde Vorm van 30 Meter sprint test met 20 passeert. Na dat, was je voor drie dagen twee keer per dag met 250 milliliter rode Bieten sap of een Placebo. 72 uur na de eerste test unit, waren herhaalde Sprints. Voor, na en tussen de trainingen vinden uitgebreide performance tests.

Daarnaast is de druk pijngrens werd gemeten, en bloed monsters werden genomen. Hier, de wetenschappers bepaald de waarden voor het enzym creatine Kinase speelt een belangrijke rol in de energievoorziening van de cellen, alsmede voor diverse inflammatoire markers en markers van oxidatieve Stress.

Hoger te springen voor een kortere contractie tijd

Bijzonder opvallend is het resultaat van de atleten, de bietensap was verbruikt, de zogenaamde Counter Movement Jump, jump test vanuit een staande start. Ze bereikte na drie dagen van te nemen springen hoogten, die werden 7,6 procent boven die welke zouden kunnen worden uitgevoerd door de deelnemers uit de Placebogroep. Daarnaast is de test personen met rode Biet-nodig-sap korter krimp keer om de volle kracht.

De onderzoekers concludeerden dat ze hersteld van de spier micro-letsel, die werden veroorzaakt door de Sprints, sneller.

Een duidelijke aanbeveling voor het gebruik van bietensap na de training, ondanks de open vragen

Echter, de wetenschappers waren in staat om te verduidelijken, wat heeft geleid tot deze verbeterde regeneratie van de spier. Oorspronkelijk, ze had aangenomen dat de rode Biet plant pigment Betalain zou uitoefenen, een antioxidant werking hebben. Deze hypothese is niet bevestigd, echter. Met betrekking tot de markers voor ontsteking en oxidatieve Stress, alsmede het aantal vrije radicalen in het bloed, er waren geen significante verschillen tussen de groepen.

De zoektocht naar de mogelijke redenen voor een sneller herstel van de spieren, moet daarom worden voortgezet. Vragen van tal van fenolische Verbindingen, of het nitraat in de bietensap om hier te komen, van de in het organisme stikstofmonoxide is. In ieder geval, de auteurs van de studie bevelen de inname van bietensap als een nuttige maatregel na de Training.

De atleten, de gedetailleerde mechanismen van actie kan worden, maar geen materie. Want het resultaat is duidelijk: bietensap, gecombineerd met van oudsher gebruikt aminozuren zoals BCAA ‘ s, L-arginine, L-carnitine en creatine te bevorderen spiergroei en ondersteunen de Regeneratie.

Bron: Clifford, Tom, et al., Effecten van bietensap op het Herstel van de spierfunctie en de Prestaties van de Aanvallen van Herhaalde Sprint Oefening, Voedingsstoffen, 2016 Aug, Epub gepubliceerd voorafgaand aan de gedrukte versie.

Display Gezamenlijke supplementen in vergelijking www.GelenkExperten.com

Producten en samenstellingen vergeleken.Aanbevelingen voor gezonde gewrichten.

Display aminozuren info portal www.aminosaeuren.org

Dus aminozuren om te helpen. Belangrijk fürMuskeln en voor de gewrichten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll To Top