Snelevacature Amsterdam

De Achterkant Van De Revolutie

Rückenschmerzen
Pijn in de rug vaak optreden zonder aanwijsbare oorzaak. Vaak negatieve Stress is een oorzaak van Wat helpt mijn rug, echt? In duitsland marktleider in de deskundige Prof. Dr. Dietrich Grönemeyer zegt, wat we kunnen doen voor pijn in de rug.

“Terug pijn zal blijven, ondanks de vooruitgang van de geneeskunde, er is een raadselachtige Symptoom, in 80 tot 90 procent van alle gevallen geen lichamelijke oorzaak kan worden gevonden,” zegt Prof. Dr. Dietrich Grönemeyer, hoofd van het Instituut voor micro-therapie in Bochum.

Prof. Dr. Grönemeyer rät zu mehr Bewegung bei Rückenproblemen

Toch, rond de 100 000 mensen per jaar naar de tussenwervelschijven operatie. Meer dan de helft van deze interventies is zinloos. “Negatieve Stress maakt ons ziek op de lange termijn en is verantwoordelijk voor de meerderheid van de pijn in de rug,” zegt Grönemeyer. Maar: “Er is een eenvoudige Test om uit te vinden of het is los of te strak. Plaats een klein kussen van de bank op de vloer, en sta je blote voeten op. Je begint het langzaam te lopen op dit punt.” Na een paar minuten, zult u een ontspannen gevoel, maar alleen als je ontspannen binnen.

Wie is er onder spanning, het begint te wiebelen automatisch. Omdat Onze wervelkolom is een type van het systeem van het alarm van de Psyche, van de verslagen van de pijn bij het lichaam, de geest en de ziel ontbreekt het noodzakelijke Evenwicht. Wat helpt? “Beweging. Je zou kunnen voorkomen dat 90% van alle rugklachten,” zegt Grönemeyer. In dit te doen, we verminderen van stress hormonen en te voorkomen dat de spanning van de spieren. “Taboe sport die vereisen dat schokkerige bewegingen. Veel balsporten zoals Tennis en Joggen kan verergeren de problemen,” waarschuwt Prof. Grönemeyer.

Anders geldt het volgende: “Voorzichtig, zelfs als het pijn doet. Echter, er mag geen uitstralende pijn of gevoelsstoornissen in de armen of benen. In het geval van acute pijn, de koude vertraagt de stofwisseling, inflammatoire irritatie en pijn zal worden geremd.” Slechts in de Twee-uurs klok, plaats een cool pack op de pijnlijke Regio. In het geval van chronische pijn, warmte verwijdt de bloedvaten, bevordert de doorbloeding en stimuleert de stofwisseling. Optimaal, een badkamer met een turf additief, citroenmelisse, Valeriaan of hop, of een warme douche. Ook cherry stone kussens, warm water flessen en infrarood lampen, een verwarming van de pijn. En U, Mijnheer De Grönemeyer? “Ik heb zelf de oefeningen regelmatig en houd mij aan mijn Motto: Turne tot de stemming.”

Geef een reactie

Scroll To Top