Snelevacature Amsterdam

Het Mediterrane dieet verlaagt het risico op een hartaanval met 30%

Aardappelen, sauzen en veel vlees en worsten: De traditionele duitse dieet is voor harde werkers, en een lange, bewolkte winterdagen. Onze moderne levensomstandigheden en de bijbehorende eisen van het lichaam wordt aangepast aan een echt slecht en veroorzaakt gezondheidsrisico ‘ s.

Als een hedendaags Alternatief voor de zogenaamde Kretenzer of Mediterrane dieet. Geïnspireerd door de traditionele gerechten in het zonovergoten Mediterrane landen, de belangrijkste focus van dit dieet op groenten en salades, fruit, vis, knoflook en kruiden, heel weinig rood vlees en zuivelproducten, veel koud geperste olijfolie en een glaasje rode wijn per dag.

“Dieet” is meer dan een bewuste, gezonde voeding en minder dan te begrijpen programma van het gewichtsverlies.

De PREDIMED studie: het Mediterrane dieet op de proef gesteld

Hoe gezond het Mediterrane dieet, in feite, tonen de lange-termijn observaties van de spaanse keuken wetenschappers. Van 2003 tot 2011, uitgevoerd PREDIMED studie, waarvan de resultaten in februari 2013 op de 6. International Congress on vegetarian nutrition in Loma Linda, Californië, onthuld in April in de New England Journal van Geneeskunde 1, is gepubliceerd, is zich vooral op de effecten van het Mediterrane dieet op het risico van hart-en vaatziekten. Als een studie deelnemer Vrijwilligers werden geselecteerd in de leeftijd tussen 55 en 80 jaar.

herzgesundheit gefaesse Q10Alle deelnemende mannen en vrouwen hadden op het ontwikkelen van een hoog risico op hart-en vaatziekten, maar ze waren zo ver symptoom gratis. De 7.447 mensen werden verdeeld in drie groepen, die verschillende diëten werden gegeven plannen. De deelnemers werden waargenomen voor een gemiddelde van net onder de vijf jaar. Hartaanvallen, beroertes en sterfgevallen gekoppeld, andere ziekten, zoals Diabetes, evenals de ontwikkeling van risico-parameters zoals bloeddruk, vet in het bloed en bloedsuiker waarden vastgelegd werden aanvallen.

De vergelijking van de groep aten, volgens de richtlijnen van een vet-beperkt dieet, zoals die van de American Heart Association is aanbevolen. De andere twee groepen – de Interventie groep aten volgens de principes van het Mediterrane dieet. Het dieet van een groep waren dagelijkse aanvulling van 30 gram noten, de andere groep van 50 milliliter toegevoegd koud geperste olijfolie. De calorie-inname beperkt was in alle drie de groepen.

Mediterrane dieet beats lage-vet dieet

aminosäuren MittelmeerdiätDe deelnemers in de interventie-groepen werd minder koolhydraten en meer vet (vooral onverzadigde vetzuren uit olijfolie en noten), fruit en peulvruchten en, interessant genoeg, ook over de 200 kilo calorieën meer dan de leden van de lage-vet woon vergelijking van de groep.

De resultaten voor de gezondheid van de deelnemers waren zeer interessant. Voor de mensen van de twee interventie groepen bleek, ondanks de verhoogde vet-en calorie-inname ziekte, een significante reductie in het risico van hart-en vaatstelsel. In de controle groep, ernstige hart-en opgetreden in 4,4 procent van de deelnemers in de vijf jaar na de start van de studie aanvallen, beroertes en sterfgevallen gekoppeld.

In de twee interventie groepen 3.4 (noten) en 3,8 procent (olie) van de deelnemers in de zaak. Dit komt overeen met een vermindering van het risico van ernstige cardiovasculaire gebeurtenissen (bijvoorbeeld een hartaanval of een beroerte) met maximaal 30%.

In het bijzonder het risico van een beroerte is afgenomen in de groepen die aten van het Mediterrane dieet, sterk: Hier belangrijke 49% opgetreden in minder slagen dan in de controlegroep.

Ook met betrekking tot het voorkomen van Diabetes type 2 en het metabool syndroom (een riskante combinatie van Overgewicht, hoge bloeddruk en verhoogde vet in het bloed en bloedsuiker waarden) liet de deelnemers van deze groepen veel beter.

Olijfolie en noten beschermen het hart en de bloedvaten

mediterrane ErnährungStudieleider Dr. Miguel Angel Martinez schrijft, de gezondheids-bevordering van de resultaten van het dieet in de interventie-groepen, in het bijzonder, de waardevolle onverzadigde vetzuren uit olijfolie en noten, en het spaarzaam gebruik van koolhydraten en rood vlees.

Noten zijn ook een hoog gehalte van het aminozuur L-arginine, bekend om te helpen om de controle van de vasculaire tonus en dus de bloeddruk.

De resultaten van het onderzoek in een aantal andere studies, de olijfolie, 2 en de Mediterrane dieet werden 3 positieve effecten op hart en vasculaire gezondheid bescheinigen4 en in een vet-beperkt dieet ook geen directe hart-en erkennen van 5.

Het Mediterrane dieet bevat ook een relatief hoog aandeel van de schalen van vruchten en groenten, die rijk aan OPC (Oligomere proanthocyanidinen). Deze hebben een sterke anti-oxidant en potentiëren het effect van Vitamine C, Vitamine E, en Vitamine Een paar keer.

Bronnen en studies:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll To Top