Snelevacature Amsterdam

Noten: Zijn rijk aan Vet, het verbeteren van het cholesterolgehalte

Mensen die eet regelmatig amandelen, en leven gezonder, maar blijft het niveau van cholesterol in het handvat, en nog steeds moet verhogen. Terwijl noten bevatten veel energie en in het bijzonder vet. Maar ook veel van aminozuren (arginine), Vitamine E en het vet voornamelijk bestaat uit gezonde vetzuren, zoals Amerikaanse onderzoekers.

Noten zijn zeer rijk aan calorieën. Dit is niet waar. Amandelen hebben 576 calorieën per 100 gram. Cream pie brengt het “slechts” 300 tot 400 kcal/100 gram friet tot 254. De conclusie dat de noten maken van je vet, niet waar in de praktijk, echter, de meeste van de tijd. Integendeel, noten zijn een onderdeel van een uitgebalanceerd dieet op gewicht te blijven, en kan ook deel uitmaken van een gewicht-verlies dieet.

Noten bevatten veel vet. Dit is ook waar. Om te proberen de voorbeeld amandelen, zijn hier van 54,1 gram vet in 100 gram. Op de slagroomtaart tussen 15 en 25 gram frites, over tien gram. Degenen die veronderstellen echter, noten zou brengen vanwege hun hoge vetgehalte en het cholesterol niveau te Exploderen, is het weer mis. Veel meer moet worden uitgegaan van het tegendeel, evenals een nieuwe studie van de Lorna Linda University in Californië, USA,.1

68 gram amandelen dagelijks te brengen van het “slechte” LDL-cholesterol naar beneden en de “goede” HDL-cholesterol iets omhoog

Ten eerste, de onderzoekers een totaal van 25 deelnemers, 14 mannen en elf vrouwen met een gemiddelde leeftijd van 41 jaar, gelijktijdig met een normale tot licht verhoogde cholesterol, een twee-week, vet-rijk dieet. In deze Fase, de gerandomiseerde studie, de dagelijkse inname van vet was 34 procent van de totale hoeveelheid energie. Vervolgens worden de proefpersonen werden in drie groepen verdeeld.

aminosäuren Arginin ArterioskleroseIn de eerste, de deelnemers beschouwd als de aanbevelingen van de “National Cholesterol Education Program Stap ik op dieet”, een nationaal Initiatief van de Verenigde Staten, om te komen tot een vermindering van cholesterol in de bevolking. Daarin is bepaald dat het vet moet vormen 30% van je dagelijkse calorie-inname. Verzadigd vet mag maximaal 10 procent. Cholesterol in de voeding mag niet meer dan 300 milligram per dag.

Voor de andere twee groepen, dezelfde grenswaarden zijn vastgesteld. Echter, amandelen worden bedekt met een groep van tien procent van de dagelijkse energiebehoefte is en in de andere 20 procent, wat is het beheersbaar bedrag van 68 gram amandelen in een 2000 kcal dieet.

De intake periode van vier weken en in aanvulling op de cholesterol waarden, of de concentratie van vetten, lipoproteïnen en Apolipoproteinen heeft een waardering van de inhoud van Glucose in het Serum. Hier, de wetenschappers konden aantonen dat er een omgekeerd evenredige relatie tussen het percentage van de dekking van het vet eis van amandelen, en de hoeveelheid totale cholesterol waarden, Zodat Het meer het niveau van cholesterol amandelen, de onderste.

Deelnemers die had het grootste deel van de noten, in staat waren te verminderen na een maand uw cholesterolgehalte door een volledige 4,4 procent meer dan de onderwerpen van de Stap die ik dieet groep. De gevaarlijke LDL-cholesterol, er waren zelfs zeven procent en Apolipoproteïne B, 6,6 procent. Het gunstige HDL-waarde verhoogd in de 20-procent-mandelic-groep met 1,7 procent en de ratio LDL – HDL-cholesterol daalde met 8,8 procent, terwijl er werden geen veranderingen in het lichaamsgewicht.

Amandelen hebben een veel waardevolle ingrediënten

herzgesundheit gefaesseDit in een vrij korte periode van tijd, bereikt consistent positieve effecten van amandelen op het cholesterolgehalte zijn zeker verbonden met een gunstige invloed op de ontwikkeling van hart-en vaatziekten. Om te dragen, volgens de onderzoekers, ook andere onderdelen van amandelen, zoals de anti-oxidant Alfa-Tocoferol, een Vorm van Vitamine E, arginine, vezel en fytosterolen en andere fytochemicaliën, die een slagader en hart-en beschermende werking. in het geval van. Daarnaast amandelen bevatten veel Magnesium, calcium en rijk aan B-vitaminen.

Echter, zorg moeten worden genomen bij het eten, ongezouten amandelen. Omdat het zout verhoogt de bloeddruk en het is ook gezonder om te moeren.

Voor het Roosteren is om te zeggen dat het is vernietigd, aan de ene kant, vitaminen en onverzadigde vetzuren, aan de andere kant, dergelijke minerale stoffen voor het lichaam om beter beschikbaar. Als u gebruik wilt maken van de voordelen van beide, moet een mix van geroosterde en niet geroosterde amandelen smaak.

Studie:

Geef een reactie

Scroll To Top