Snelevacature Amsterdam

Olijfolie: polyfenolen zijn gezond voor het hart en de bloedsomloop

Het Mediterrane dieet is gezond en verbetert de hart -, circulatie-en cholesterolgehalte. Een studie heeft nu aangetoond dat het effect van olijfolie op het cholesterolgehalte. Het resultaat: een hoge kwaliteit, polyfenol-rijke olijfolie kunnen het LDL-cholesterol verlagen.

Een andere reden op te letten bij de aankoop van een olijfolie precies de kwaliteit die voorziet in een nieuwe studie, die werd uitgevoerd door voornamelijk spaanse, maar ook duitse en finse wetenschappers. De meeste consumenten letten bij het kopen van je olijfolie om het feit dat het aandeel van de vrije vetzuren zo laag mogelijk is. Onder andere dingen, de Oliën worden in

  • Extra vergine olijfolie met 0,8 procent vrije vetzuren of minder,
  • Extra-virgin olijfolie, kan liggen in de inhoud van twee procent of minder, en
  • niet-geraffineerd, niet-drinkbaar olijfolie voor verlichting, met waarden van ongeveer twee procent

verdeeld.

Alleen de beste olijfolies hebben een hoog gehalte aan polyfenolen

Olivenblätter wirken entzündungshemmendEr zijn echter veel meer waarden aan de hand waarvan de kwaliteit van een olijfolie geëvalueerd kan worden. De meest betrouwbare, dit wordt gedaan via de bepaling van de concentratie van polyfenolen. Polyfenolen zijn een grote groep van secundaire plantaardige stoffen, zoals flavonoïden, procyanidins, Resveratrol en Ginkgoloide.

Goede extra vergine olijfolie ten minste 250 mg polyfenolen per kilogram. Uitstekende Oliën kunnen brengen tot 800 milligram. Dit is echter alleen mogelijk

  • een vroege oogst met de Hand,
  • een verwerking in de twee-fase karaf, waarin de olijven, zonder de toevoeging van Warm water, in de drukte, niet later dan acht uur na het Plukken,
  • een behoud van de Olie in roestvrij stalen tanks en
  • een verbruik zo spoedig mogelijk na het vullen van het licht beschermd flessen of blikjes.
  • Daarnaast is deze olijfolie heeft een gehalte aan vrije vetzuren, die in de meeste gevallen tussen de 0,1 en 0,3 procent.

    Polyfenolen olijfolie bitter en kruidig

    Een zekere aanwijzing voor de hoeveelheid polyfenol inhoud van de olijfolie geeft een simpele test van de smaak. Een verse olijfolie in die veel polyfenolen zijn opgenomen, heel duidelijk, soms gevoelig voor scherpe en bittere noten.

    Deze rijke Olie is ouder, oxideren de polyfenolen of van Bitter en prikkelende stoffen en zetten aan aroma ‘ s die doen denken aan één van bananen of noten. Minderwaardige Oliën kunnen niet leveren van de smaak ontwikkeling. De inhoud van polyfenolen onder de 100 milligram per kilogram, en kan zelfs dalen tot waarden in de lage single-digit. Veel Oliën, daarom is ook Vitamine E, de wihctigsten in vet oplosbare anti-oxidant onder de vitamines.

    De vergelijking tussen de Polyfenol-rijke en arme olijfolie

    Wat zijn de gevolgen voor de gezondheid verbonden is met het, onder andere, toont de huidige gerandomiseerde, gecontroleerde, Cross-Over studie. Voor een groep van 25 gezonde, mannelijke Europeanen in de leeftijd van 25 tot en met 59 jaar, geselecteerd uit de deelnemers van de EURO-leven onderzoek. INGEZETENEN van het leven staat voor “Effect van Olijfolie Consumptie op de Oxidatieve Schade in de Europese Bevolking” of “de impact van olijfolie consumptie op de oxidatieve schade in de Europese populaties”. Ze kreeg over een periode van drie weken dagelijks 25 milliliter olijfolie, met zowel statige 366 mg polyfenolen per kilogram, of slechts 2,7 mg.

    Gemiddeld 12prozentiger vermindering van de totale LDLs

    In het einde, de wetenschappers ontdekten dat het eten van Polyfenol rijk aan olijfolie, de totale LDL-cholesterol in het bloed van de deelnemers afgenomen met ongeveer 12 procent. In de groep van de Polyfenolen-slechte olijfolie is toegekend, verhoogd LDL niveaus, echter 4.73 procent. Hetzelfde geldt voor de gemeten concentraties van kleine LDL-deeltjes, evenals van Apolipoproteïne B-100, LDL-cholesterol en de bijbehorende receptoren.

    Hier, de vermindering bedraagt een hoge inname van polyfenolen 5,94 ofwel 15,3 procent, en aan de andere kant, de toename in het geval van een lage aanvoer van 6.39 en 13,6%. Bovendien, het was een royale consumptie van olijfolie polyfenolen, 5 per cent verhoogd vertraging van de Oxidatie van LDL. Samengevat gaan de onderzoekers ervan uit, dus een vermindering in Atherogenicity, of de neiging om afzettingen in de bloedvaten.

    Bron: Hernáez, Álvaro, Olijfolie Polyfenolen Daling van de LDL-Concentratie en de LDL Atherogenicity bij Mannen in een Gerandomiseerde Gecontroleerde Trial, Journal of Nutrition, juli 2015, Epub gepubliceerd voorafgaand aan de gedrukte versie.

    Display aminozuren info portal www.aminosaeuren.org

    Dus aminozuren om te helpen. Belangrijk fürMuskeln en voor de gewrichten!

    Display Gezamenlijke supplementen in vergelijking www.GelenkExperten.com

    Producten en samenstellingen vergeleken.Aanbevelingen voor gezonde gewrichten.

    Geef een reactie

    Scroll To Top