Snelevacature Amsterdam

Risico op een hartaanval verlagen? De Meta-studie toont helpen: vis en Omega-3 vetzuren!

Omega-3-vetzuren uit visolie (DHA en EPA), het aanzienlijk verhogen van de Overlevingskansen na een hartaanval. Deze is geplaatst in een uitgebreide studie in 2016 sluiten. Er zijn in totaal 19 klinische studie werden geanalyseerd op te ongeveer 46 000 deelnemers.

Ongeveer 14 kilo vis maaltijd, de duitse per inwoner en jaar. Dit is te wijten aan een consumptie van vlees van bijna 60 kg in dezelfde periode. Voor degenen die niet op zoek zijn naar een gemiddelde verbruik, het is dus gewoon te nemen in de week minstens één maaltijd met een vette vis.

Veel gezondheid deskundigen adviseren zelfs om te genieten van een week niet minder dan twee keer per schotel van Neptune ‘ s Koninkrijk. Het belang van deze aanbeveling, een recente Meta-studie, de wetenschappers van over de hele wereld betrokken waren.

Uitgebreide Meta-studie van Omega-3 vetzuren en de kans op een hartaanval

U hebt genomen van het werk op te nemen 19 studies uit 16 landen met in totaal 46.000 deelnemers in nauw. In alle studies werden gegevens beschikbaar voor het deel van de circulerende Omega-3 biomarkers en hun concentratie in het weefsel. Deze studie onderzocht het bloed plasma, de cholesterol-vetzuursamenstelling van cholesterol esters en het vetweefsel zelf.

Daarnaast zijn de onderzoekers hebben gekeken naar de concentraties in de fosfolipiden. Fosfolipiden-gebonden Omega-3-vetzuren zijn vooral goede biologische beschikbaarheid. Een vergelijking van deze gegevens met het Vóórkomen van aandoeningen van de coronaire vaten (coronaire hartziekte).

Houdt rekening met de Omega-3 vetzuren, die typisch voorkomen in vette vis zoals zalm. Dit omvat eicosapentaeenzuur (EPA), docosahexaeenzuur (DHA), maar ook de minder bekende Omega-3 variant van de docosapentaenoic zuur (DPA). Een andere focus van alfa-linoleenzuur (ALA), de Omega 3 van plantaardige bronnen, waarin we vooral van de consumptie van noten, peulvruchten en Getreideölen voor ons.

Tot 25 procent lager risico op Sterfte door inname van Omega-3 (DHA, EPA)

Omega 3 Fettsäuren Herzinfarkt Kreislauf GefäßeDe belangrijkste conclusie van de Meta-studie was dat de sterfte in het geval van een myocardinfarct met een hoog Omega-3-waarden in het bloed vermindert aanzienlijk. De deelnemers met de meeste Omega-3 is aangetoond, had als gevolg van een Infarct, een 25 procent hogere overlevingskans dan de proefpersonen met de laagste Omega-3-gehalte in het bloed

De statistische analyse toont aan dat Omega-3 vetzuren kunnen in het algemeen worden met een tien procent reductie in sterfte risico op een hartaanval. Gebaseerd op individuele Omega-3 vetzuren, deze vermindering van het Risico voor DHA, DPA in elk van de tien, en voor ALA op negen procent.

Voor een afname van de waarschijnlijkheid van het gebruik van Omega-3 een hart aanval kon worden vastgesteld in het geval van ALA, EPA en DHA, geen significante bevestiging. Alleen voor DPA, vonden de onderzoekers dat het verlaagt het risico op een hartaanval met zes procent.

Bron: Del Gobbo, L. C., ?-3 meervoudig Onverzadigde Vetzuren Biomarkers en Hart-en Vaatziekten: het Pooling Project van 19 Cohort Studies, JAMA Intern Med. 2016 Aug 1;176(8), P. 1155-66.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll To Top