Snelevacature Amsterdam

Stress en slaapstoornissen – dat helpt echt!

Frau mit Schlafstörungen
Hoe zijn Stress en slaapstoornissen? In een nieuwe studie, wetenschappers beschrijven de vicieuze cirkel van Stress en gebrek aan slaap. De Goede: Hij kan met de juiste methodes.

Een nieuwe studie is Onlangs gepubliceerd in het tijdschrift Sleep, gemeld door een nauw verband tussen beroepsmatige Stress en slaapstoornissen. De wetenschappers concluderen dat het heel nuttig is voor de behandeling van de slaapproblemen aan de circulatie om door te breken.

Slaapstoornissen worden veel gebruikt

“Slaapstoornissen zijn een veelvoorkomend Probleem in de geïndustrialiseerde wereld. Daarom moeten we weten hoe we kunnen verlichten de beste”, zegt studieleider Torbjörn Akerstedt, een Hoogleraar aan de prestigieuze Karolinska Instituut in Stockholm. Volgens het Robert Koch Instituut, elke derde lijdt in Duitsland of durschlaf aandoeningen. Het alleen zijn in dit land meer dan 25 miljoen mensen zijn Getroffen. Vaak zoeken al jaren naar het vinden van een oorzaak voor uw Probleem, vaak zonder succes.

De onderzoekers Akerstedt tarieven nu op een andere manier: Niet als stressvol ervaren dagelijks te wijzigen om te worden Betrokken, maar je moet beginnen met de slaap zelf. “De impact van de slaap problemen op Stress toont het belang aan van een goede nachtrust voor een functioneren in het dagelijks leven”, Akerstedt. De slaapkamer muren problemen, dan is het vaak ook de kapitein van het dagelijkse leven gemakkelijker. De vicieuze cirkel zou worden gebroken.

De wetenschappers ondervroegen voor hun onderzoek de gegevens van een enquête over het onderwerp van werk en gezondheid, op de 4 827 mensen namen deel. De gemiddelde leeftijd van de proefpersonen was 48 jaar. Vrouwen oververtegenwoordigd waren met 2 655 deelnemers eenvoudig. De wetenschappers zien de gegevens, echter, onder voorbehoud van een representatieve steekproef van de bevolking.

6 tips voor een goede nachtrust

Elektrische apparaten storen met slaap: electro-smog heeft een vergelijkbaar effect aan het licht op het lichaam: De productie van het slaaphormoon Melatonine geremd. TV, telefoon en wekkerradio hebben verloren in de slaapkamer. Een batterij aangedreven wekker verstoort de slaap.

Echt voedsel bevordert de nachtrust: Die gaan drie uur voor het slapen gaan is erg eiwit-bevattende voedingsmiddelen (bijvoorbeeld kip) eten, verbetert de kwaliteit van de slaap. Dit is omdat deze voedingsmiddelen bevatten Tryptofaan – een belangrijke sleutel om de Overgang naar een diepe slaap.

Planten Rob zuurstof: groene planten produceren overdag zuurstof. In de nacht, echter, het principe keert: ze nemen zuurstof. Het resultaat is dat de lucht in de kamer is slecht en kan leiden tot ernstige slaapproblemen. Daarom planten in de slaapkamer.

Lavendel helpt om in Slaap te vallen: De Plant heeft betrekking op ons met zijn geur en helpt ons om uit te schakelen. Het kalmerende effect kan worden gemeten: In de zogeheten EEG ‘ s, artsen zien kunt u naar de Hersenen stromen. Die heeft last van slaapstoornissen, kan worden voordat u naar bed gaat 1-2 druppels lavendelolie op het kussen.

Kersensap voor een lange slaap, onderzoekers hebben ontdekt dat het sap van de Montmorency kersen verhoogt de niveaus van het slaaphormoon Melatonine tot 15 procent. De proefpersonen sliepen in de poging, gemiddeld 25 minuten langer dan normaal. Ook de droge vruchten lijken te helpen met slapen.

Kaak spieren te ontspannen: De spanning van de spier geen 1 zit op het pine, omdat, in het geval van stress, we bijt op de tanden. Maar met gespannen spieren Slapen is niet mogelijk. Zo kunt u ontspannen voorzichtig: de mond langzaam zo ver mogelijk open, dan weer dicht. Oefening tien keer herhalen en je slaapt als een marmot.

Hamburg, 1. Juli 2015

Geef een reactie

Scroll To Top