Snelevacature Amsterdam

Verbeteren van uithoudingsvermogen? L-ornithine kan helpen, volgens een studie

L-ornithine is een aminozuur, kan het voorkomen dat de stijging in het bloed ammoniak niveaus van stress, met als gevolg vermoeidheid. Dit is het resultaat van een Japanse studie.

De groep van aminozuren is Verre van volledig, omdat dit het Meest bewust van. Meestal worden aangeduid met deze uitdrukking, alleen de 23 proteinogenic aminozuren. Daarnaast zijn er ongeveer 400 niet-proteinoigene aminozuren die niet zijn betrokken bij de samenstelling van eiwitten direct.

Tot deze groep behoort ook de L-ornithine, dat is de focus van een onderzoek van wetenschappers aan de commerciële Instituut voor het testen van voedsel en medicijnen, het Japanse bedrijf Soiken Inc., de medische faculteit van de Universiteit van Wakayama, en het medische College van de city University van Osaka, alle van Japan.1

L-ornithine is een belangrijk onderdeel in de ureum cyclus

Ornithin aminosäurenDoor hun gerandomiseerde, Placebo-gecontroleerde, dubbelblinde studie in Twee-weg Crossover Design, wilden de onderzoekers achterhalen wat de invloed van het aminozuur heeft op het uithoudingsvermogen van 17 gezonde proefpersonen. Voor dit doel, één groep werden toegediend via een zeven-daagse 2.000 milligram L-ornithine dagelijks en op de achtste dag 6000 milligram L-ornithine hydrochloride.

Beide exemplaren kwam uit het huis van Kyowa Hakko, het bedrijf dat de studie wordt ook ondersteund. De andere groep diende als controle en kreeg alleen een Placebo. De Motivatie voor hun studie, de Japanse onderzoekers van het bekende effect van L opnames-ornithine voor het verbeteren van de stofwisseling.

Bovenal, echter, zij bewogen zich op een cruciaal conclusie: Het enzym Arginase 1 breekt L-arginine, waardoor L-ornithine en ureum. L-ornithine neemt in de ureum cyclus, nu de belangrijke taak is om te elimineren overtollige stikstof. Om deze reden, het kan ook worden aangenomen dat L-voorkomt ornithine, het niveau van Ammoniak stijgt in het bloed tijdens de fysieke stress. Het verwachte resultaat is dat de Vermoeidheid kan worden voorkomen.

Onderzoek toont het effect alleen in vrouwelijke deelnemers hypothese, niettemin, bijgevolg,

Om dit te testen doorlopen van alle deelnemers in de loop van de studie, gewone twee-uur-vermoeidheid-training op de Ergometer. Aan het einde van de studie alleen de vrouwelijke proefpersonen in de L-ornithine groep in vergelijking met de Placebo-groep een significante daling in het gevoel van vermoeidheid gerapporteerd.

Zelfs als hier het effect van L-ornithine kan bevestigd worden slechts gedeeltelijk, en gender-gerelateerd, is ervan overtuigd dat het team van onderzoekers van het Nippon echter, dat het gebruik van L-kan voorkomen dat ornithine, de negatieve effecten van een cumulatief zijn, derhalve, op basis van lange-termijn blootstelling optreden, fysieke vermoeidheid.

Echter, het heeft niet gemeld dat dit effect voor de huidige studie. De rol van het aminozuur in het vet metabolisme en de ureum cyclus zet deze conclusie, echter, is dichtbij en geeft reden om verder onderzoek te doen over dit onderwerp. Te meer, omdat onder normale omstandigheden, de eigenschappen van de toegediende L-ornithine is nauwelijks controleerbaar, want het eten is er gewoon te weinig van het aminozuur komt van een significant effect.

Studie:

Geef een reactie

Scroll To Top