Snelevacature Amsterdam

Vetgehalte van het bloed: voor het verlagen van uw risico op een hart-aanval

Blutfettwerte durch gesunde Ernährung senken
U kunt uw vetgehalte van het bloed door het eten van een gezond dieet, bijvoorbeeld, met veel groenten, tot 15 procent lager, Zelfs schijnbaar gezonde mensen kan worden van verhoogde bloedvetten beïnvloed. Wie weet over deze veranderd kunnen zijn dieet en zijn gezondheid.

Professionele atleten zijn kern gezond, heb je om na te denken. Maar de waarheid ziet er heel anders uit. Zelfs het wereldkampioenschap voetbal kan een verhoogd cholesterol. Als Paul Breitner, wk-finale schot in 1974, een van de twee duitse doelen. In zijn tijd als actieve sporter, zijn vetgehalte van het bloed te hoog. Maar nu hij erin geslaagd om lager zijn cholesterol waarde op de lange termijn. Regelmatig eten en zogeheten plantensterolen hielp hem.

Meer bloed lipide waarden en atherosclerose

Meer bloed lipide niveaus verhogen uw risico op hart-en vaatziekten-vasculaire. Te veel schadelijke vetstoffen in het bloed, ze zich ophopen op de wanden van de slagaders. De schepen zijn altijd in de buurt. Daarnaast zal je altijd stijver (verharding van de slagaders). Van deze, vooral de coronaire bloedvaten zijn aangetast, het hart krijgt te weinig zuurstof en voedingsstoffen. Bovendien kan het leiden tot een volledige afsluiting van de slagaders, dan op een hartaanval of beroerte te bedreigen. In aanvulling op het “slechte” LDL-cholesterol, maar er is ook het “goede” HDL-cholesterol, die gaat het hierboven beschreven proces. De waarde moet permanent worden meer dan 45 milligram per deciliter

Voor een nog sportieve en actieve mensen, zoals de voormalige professionele football-speler, een cholesterol waarde van 216 milligram per deciliter. Eerder Breitners waarde boven de 250. “Het totale cholesterol moet permanent onder de 200, LDL-cholesterol waarde van minder dan 160 wenselijk zou zijn,” adviseert Dr. Monika Ender man. De voedingswetenschap expert te helpen uw patiënten te verminderen met de gedetailleerde dieet plannen, uw vetgehalte in het bloed. Omdat de waarden hoog blijft, kan dat leiden tot verharding van de slagaders en zo hart-en vaatziekten.

Te veel cholesterol maakt de bloedvaten smaller. Het bloed kan niet meer goed stromen.

Slechts een derde van het vet

Feldsalat beugt Darmkrebs vor

De salade is goed voor het bloed, vet en lekker

“Tot 15 procent, kunt u verminderen uw cholesterol via de voeding,” zegt de expert. Het zal hoofdzakelijk gericht zijn op de totale inname van vet per dag. Slechts 30 tot 40 procent van de energie moet worden opgenomen als vet. 2 000 calorieën-het equivalent van 80 gram per dag. Het Probleem is dat er veel verborgen vet, bijvoorbeeld worst. “Wat je niet kan doen niets verkeerd, salade en fruit,” zegt de tandarts man.

U hoeft niet naar magere

Hun obese patiënten, Dr. Ender man suggereert ook af te nemen. Zo streng als in het verleden, niet langer gehouden door de experts vandaag. Een body mass Index (gewicht in kg afmetingen in meters in het kwadraat) van minder dan 25 niet meer dan 60-jarigen als wenselijk. “Gewicht schommelingen zijn meer schadelijk is, dan om een iets verhoogd gewicht.”

Ook, wat een feest

Monika Ender man, het is belangrijk dat de patiënten zich ondanks het omschakelen naar meer groenten en gezondere vetten volledige en tevreden. “Het moet smaken.” Daarom moet u uzelf trakteren op een stuk van de taart. Nog belangrijker, de life style zal worden gewijzigd. Dit geldt ook voor regelmatige lichaamsbeweging. “Sport, verbruikt energie, dus ook vet uit het bloed. En de beweging heeft een positieve invloed op het goede cholesterol.”

Sterolen tegen verhoogd bloedvet waarden

Regelmatig Joggen zelfs Paul Breitner. Hij respecteert ook sterolen in hun dieet op een zogenaamde Planten. Dat kan, bijvoorbeeld, en Margarine. “Deze fytosterolen optreden normaal in onze voeding en ze binden aan cholesterol,” zei de tandarts man. Een vermindering van tien procent. Echter, de sterolen zijn geen vervanging voor andere maatregelen.

Deze voedingsmiddelen zullen u helpen bij het verminderen van uw vet-gehalte in het bloed

  • Grapefruit: Het bitter van de Grapefruit komt van de stof Naringin, verlaagt het vetgehalte in het bloed, door het verwijderen van het vet in de lever stimuleert. Grapefruit kan de bijwerkingen van medicijnen. Vraag daarom aan uw arts.
  • Plantaardige oliën: Verzadigde vetten zoals Boter en room leiden tot een verhoogd cholesterolgehalte. Schakelaar aan meervoudig onverzadigde vetzuren, die zitten bijvoorbeeld in vis, noten en plantaardige oliën. Oliehoudende zaden zoals lijnzaad en zelfs lager cholesterol.
  • Soja bonen: Ook in speciale soja, havermout en noten opgenomen stoffen binden cholesterol. U neemt het vet in het spijsverteringskanaal en te voorkomen, zodat het wordt in het bloed.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll To Top